Communicatie is hét middel van ieder veiligheidscultuurprogramma. Een effectieve veiligheidscampagne of een leuk veiligheidsevent ondersteunt jouw veiligheidsprogramma op een leerzame en inspirerende wijze.
Een veiligheidscampagne beïnvloedt het bewustzijn en de kennis van je medewerkers. Het kan daarnaast ondersteuning bieden aan het verhogen van het veiligheidsbewustzijn in een veiligheidscultuur- of gedragsprogramma.
Een veiligheidscampagne kun je inzetten voor:
Wij kunnen jouw organisatie ondersteunen bij het ontwikkelen en organiseren van een veiligheidscampagne. Wij helpen om kracht bij te zetten in veiligheidsprogramma of rondom specifieke veiligheidsthema’s. Bijvoorbeeld met promotieactiviteiten rondom veiligheid, zoals nieuwsbrieven, posters, toespraken, gadgets, buttons, films, wedstrijden, leaflets, publicatieborden, of (online) veiligheidsdagen.
Op zoek naar een interactief element om het veiligheidsbewustzijn te vergroten? Kies dan voor onze Safety Games.
Kortom: wil je op een leuke en effectieve manier veiligheid extra onder de aandacht brengen? Neem dan contact op met onze adviseurs en bespreek de mogelijkheden.
Een veiligheidsfilm is voor en door eigen medewerkers en omstanders die kort geleden een (bijna) ongeval hebben meegemaakt. Met deze film maak je impact om het veiligheidsbewustzijn van medewerkers te vergroten.
Een veiligheidsdag of -event helpt om de veiligheidscultuur binnen je organisatie te versterken.
Hoe duidelijk veiligheidsinstructies soms ook zijn, niet iedereen volgt ze even goed op. Waar ligt dat toch aan? In deze whitepaper onderzoeken we de psychologie achter effectieve veiligheidscommunicatie. We omschrijven een aantal succesfactoren zoals het vergroten van betrokkenheid van medewerkers. Het incalculeren van hun taal en cultuur is een ander voorbeeld. Ook lees je hoe je veilig gedrag stimuleert met nudging: het geven van een subtiel ‘duwtje’.