Crisisbeheersing – Een goede samenwerking voor het optimale resultaat

Wanneer een organisatie zich in een crisissituatie bevind, moeten de verschillende afdelingen feilloos met elkaar kunnen samenwerken om de schade - zowel organisatorisch als financieel - zoveel mogelijk te beperken. Een goed voorbeeld van een probleem dat tot een crisissituatie kan leiden is onze afhankelijkheid van IT. Wat doe je als internet niet bereikbaar is of bestanden gecompromitteerd zijn?

Iedere organisatie is afhankelijk van technologie. Deze situatie is zo gecreëerd door de waarden van onze huidige tijd. Maar dit maakt het alleen maar extra duidelijk dat een goed ingerichte informatiebeveiliging en gegevensbescherming essentieel zijn om, wanneer het dan een keer misgaat, goed voorbereid te zijn.

Hoe pak je een cyberincident dan aan? En hoe zorg je ervoor dat je goed voorbereid bent op een onverwachte ICT storing? Daar vertelt onze collega Gert Kogenhop je in dit artikel alles over.

Business Continuity Management

Bekijk meer artikelen

De ISO 22361 voor crisismanagement

Lees verder

BCM is geen hobby van de kwaliteitsmanager

Lees verder

De link tussen informatiebeveiliging en BCM

Lees verder

Persoonlijk

Innovatief

Pragmatisch

Vakkundig

Stel een vraag

Contact

Velden met een * zijn verplicht